Про утримання зелених насаджень

   Шполянська міська рада повідомляє, що наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10.04.2006 № 105 затверджено Правила утримання зелених насаджень у населених пунктах України, які визначають правові та організаційні засади озеленення населених пунктів, спрямовані на забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини.

   Правила розроблені з метою охорони та збереження зелених насаджень у містах та інших населених пунктах (далі - зелені насадження) і утримання їх у здоровому впорядкованому стані, створення та формування високодекоративних, стійких до несприятливих умов навколишнього природного середовища насаджень.

   Зазначені Правила є обов'язковими для виконання всіма установами, підприємствами, організаціями та громадянами, які займаються проектуванням, створенням, ремонтом і утриманням зелених насаджень, розташованих на територіях населених пунктів України.

   Із правилами утримання зелених насаджень у населених пунктах України можна ознайомитися на офіційному веб - порталі Верховної Ради України (www.rada.gov.ua)у розділі «Законодавство», підрозділ «Законодавство України».

Начальник відділу з питань земельних відносин
Шполянської міської ради С.П.Заєць

Порядок видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах

Відповідно до Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 № 1045, видалення зелених насаджень здійснюється у разі:

будівництва об’єкта архітектури на підставі документів, визначених частиною першою статті 34 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”;

знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев, а також самосійних і порослевих дерев з діаметром кореневої шийки не більш як 5 сантиметрів;

ліквідації аварійної ситуації на інженерних мережах населеного пункту;

відновлення світлового режиму в житловому приміщенні, що затіняється деревами;

проведення ремонтних та експлуатаційних робіт в охоронній зоні повітряних ліній електропередачі, на трансформаторній підстанції і розподільному пункті системи енергопостачання, мережі водо -, теплопостачання та водовідведення, телекомунікаційній і кабельній електромережі;

досягнення деревом вікової межі;

провадження господарської діяльності на території розсадників з вирощування декоративних дерев та кущів;

ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації.

Видалення зелених насаджень на території населеного пункту здійснюється:

за рішенням виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - компетентний орган) на підставі ордера (крім випадків, передбачених пунктами 7-10 цього Порядку);

на підставі одного з документів, визначених частиною першою статті 34 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”, до прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів.

Видалення зелених насаджень на підставі одного з документів, визначених частиною першою статті 34 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”, до прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів не потребує прийняття рішення компетентним органом.

Підставою для прийняття рішення компетентним органом є заява про видалення зелених насаджень, подана юридичною чи фізичною особою (далі - заявник).

Після надходження заяви компетентний орган утворює комісію з питань визначення стану зелених насаджень та їх відновної вартості (далі - комісія), до складу якої входять представники заявника, власника земельної ділянки (користувача), компетентного органу, територіального органу Держекоінспекції, а у разі потреби - балансоутримувача території та комунального підприємства, що здійснює утримання зелених насаджень.

Під час формування складу комісії компетентний орган протягом двох днів після надходження заяви надсилає запити до територіального органу Держекоінспекції, власника земельної ділянки (користувача), балансоутримувача території та комунального підприємства, що здійснює утримання зелених насаджень, щодо можливості їх участі в роботі комісії.

Територіальний орган Держекоінспекції та заінтересовані організації у п’ятиденний строк після надходження запиту надсилають компетентному органу в письмовій формі повідомлення про включення свого представника до складу комісії.

Після надходження повідомлень компетентний орган протягом трьох днів затверджує склад комісії. У разі надходження повідомлень про відмову від участі представників територіального органу Держекоінспекції та заінтересованих організацій склад комісії затверджується без таких представників.

У процесі визначення стану зелених насаджень та відновної вартості зелених насаджень, які видаляються на підставі одного з документів, визначених частиною першою статті 34 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”, до складу комісії включається представник фізичної або юридичної особи, яка має намір щодо забудови території.

Комісія у п’ятиденний строк після її затвердження визначає стан зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці, і їх відновну вартість та складає акт обстеження тих насаджень, що підлягають видаленню (далі - акт), за формою, затвердженою Мінрегіоном.

Відновна вартість зелених насаджень визначається згідно з методикою, затвердженою Мінрегіоном.

У разі знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев комісія з’ясовує причину набуття деревами такого стану, про яку зазначається в складеному комісією акті.

Кожному члену комісії надається один примірник акта. У разі відсутності представника територіального органу Держекоінспекції у складі комісії один примірник акта у триденний строк надсилається до територіального органу Держекоінспекції.

Голова комісії готує в п’ятиденний строк проект рішення компетентного органу про видалення зелених насаджень, в якому зазначається інформація про кількість зелених насаджень, що підлягають видаленню і залишаються на земельній ділянці.

Компетентний орган у місячний строк після надходження зазначеного проекту рішення про видалення зелених насаджень приймає відповідне рішення і видає наступного дня заявнику його копію для оплати відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню.

Ордер на видалення зелених насаджень компетентний орган видає не пізніше наступного робочого дня після подання заявником документа про сплату відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню.

Методику визначення відновної вартості зелених насаджень і зразок ордера затверджує Мінрегіон.

Відновна вартість зелених насаджень, що належать до комунальної власності, сплачується до відповідного місцевого бюджету.

Сплата відновної вартості зелених насаджень не проводиться у разі:

будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту) житлових будинків, об’єктів інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури, благоустрою та інших об’єктів будівництва, що споруджуються за рахунок коштів державного чи місцевого бюджету;

знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев, а також самосійних і порослевих дерев з діаметром кореневої шийки не більш як 5 сантиметрів;

ліквідації аварійної ситуації на інженерних мережах населеного пункту;

відновлення світлового режиму в житловому приміщенні, що затіняється деревами;

проведення ремонтних та експлуатаційних робіт в охоронній зоні повітряних ліній електропередачі, на трансформаторній підстанції і розподільному пункті системи енергопостачання, мережі водо-, теплопостачання та водовідведення, телекомунікаційній і кабельній електромережі;

досягнення деревом вікової межі;

провадження господарської діяльності на території розсадників з вирощування декоративних дерев та кущів;

ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації;

проведення робіт з реконструкції Національного спортивного комплексу "Олімпійський";

виконання робіт з будівництва пожежних депо, передбачених у Державній цільовій програмі підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу;

будівництва культових будівель та будівель, необхідних для їх обслуговування, що здійснюється релігійними організаціями, статути (положення) яких зареєстровано в установленому законом порядку (за умови погодження такого будівництва з Мінприроди та Держкомнацрелігій);

проведення робіт з будівництва у м. Києві залізнично-автомобільного та Подільського мостових переходів через р. Дніпро;

будівництва у м. Києві під'їзної автомобільної дороги від просп. Червонозоряного (поблизу примикання вул. Кіровоградської) до міжнародного аеропорту "Київ" (Жуляни);

будівництва у м. Києві транспортної розв'язки біля станції метрополітену "Дніпро";

будівництва у м. Києві транспортної розв'язки на примиканні просп. Науки до Столичного шосе;

будівництва ділянки автомобільної дороги Київ (житловий масив Ново-Біличі, вулиця Генерала Наумова) - Ірпінь (житловий масив Романівка);

проведення робіт з будівництва сучасного лікувально-діагностичного комплексу Національної дитячої спеціалізованої лікарні "Охматдит".

проведення СБУ робіт з будівництва житлових будинків для військовослужбовців та членів їх сімей по вул. Онуфрія Трутенка, 3, у Голосіївському районі м. Києва, фінансування яких передбачено за рахунок коштів державного бюджету;

проведення робіт з будівництва центру з надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів, управління Державтоінспекції Головного управління МВС у м. Києві по вул. Жулянській, 5, у Голосіївському районі м. Києва;

будівництва об’єктів будівництва на земельних ділянках, на яких здійснюється реалізація національного проекту “Технополіс” - створення інфраструктури інноваційного розвитку та високих технологій” і його складових, будівництва об’єктів зовнішньої інженерно-транспортної інфраструктури, в тому числі під’їзних доріг та інженерних мереж до земельних ділянок, на яких здійснюється реалізація зазначеного національного проекту і його складових;

будівництва під’їзної автомобільної дороги та інженерних мереж від Кільцевої дороги (вул. Міська) до земельної ділянки по вул. Пономарьова, 1а, у Святошинському районі м. Києва, на якій здійснюється реалізація проекту “BIONIC Hill” - складової національного проекту “Технополіс”.

Видалення аварійних, сухостійних і фаутних дерев на об'єкті благоустрою здійснює балансоутримувач на підставі акта, що складається відповідно до пункту 4 цього Порядку.
У процесі ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації, а також у разі, коли стан зелених насаджень загрожує життю, здоров'ю громадян чи майну громадян та/або юридичних осіб, видалення зелених насаджень здійснюється негайно з подальшим оформленням акта відповідно до пункту 4 цього Порядку.

Видалення зелених насаджень на території меморіального комплексу та кладовищі здійснюється за рішенням балансоутримувача без сплати їх відновної вартості.

Видалення зелених насаджень на земельній ділянці, яка перебуває у приватній власності, та на присадибній ділянці здійснюється за рішенням власника (користувача) земельної ділянки без сплати їх відновної вартості.

Відновна вартість зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці, що відведена в установленому порядку фізичній або юридичній особі (крім відновної вартості зелених насаджень, посаджених (створених) цією особою), сплачується під час передачі такої ділянки у власність відповідної особи.

 


Начальник відділу з питань земельних відносин Шполянської міської ради                        С.П.Заєць

Держгеокадастр повідомляє про значення коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земель за 2016 рік

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру на виконання пункту 289.3 статті 289 Податкового кодексу України повідомляє.

За інформацією Державної служби статистики України, індекс споживчих цін за 2016 рік становив 112,4%.

Відповідно до пункту 8 підрозділу 6 Перехідних положень Податкового кодексу України (в редакції Закону України від 20.12.2016  № 1791 – VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році») встановлено, що індекс споживчих цін за 2016 рік, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, застосовується із значенням: для сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ та перелогів) – 100 відсотків; для земель несільськогосподарського призначення – 106 відсотків.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік – 1,703, 1997 рік – 1,059, 1998 рік – 1,006, 1999 рік – 1,127, 2000 рік – 1,182, 2001 рік – 1,02, 2005 рік – 1,035, 2007 рік – 1,028, 2008 рік – 1,152, 2009 рік – 1,059, 2010 рік – 1,0, 2011 рік – 1,0, 2012 рік – 1,0, 2013 рік – 1,0, 2014 рік – 1,249, 2015 рік – 1,433 (крім сільськогосподарських угідь) та 1,2 для сільськогосподарських угідь (рілля, перелоги, сіножаті, пасовища, багаторічні насадження). Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася.

Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ та перелогів) за 2016 рік становить 1,0, для земель несільськогосподарського призначення – 1,06.

 

 

 

 

За інформацією із сайту Держгеокадастру  (land.gov.ua)

 


Порядок оформлення учасниками АТО права власності на земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства, які знаходяться за межами населеного пункту


Для оформлення права власності на земельну ділянку сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства, яка розташована за межами населеного пункту громадянам - учасникам АТО (їх представникам) необхідно:

1. Звернутися до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області (м. Черкаси вул. Смілянська, 131) з клопотанням стосовно надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, із зазначенням орієнтовної площі, цільового призначення, місця розташування земельної ділянки.
До клопотання потрібно додати:
- копію паспорта громадянина та ідентифікаційного номера;
- обґрунтування розмірів земельної ділянки, з урахуванням передбаченої діяльності на земельній ділянці;
- викопіювання бажаного місця розташування земельної ділянки з урахуванням раціональної організації території і компактності землекористування;
- довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями;
- довіреність, на підставі якої інтереси заявника (громадянина) представляє його уповноважена особа (у разі якщо клопотання подається представником);
- засвідчену нотаріальну копію документа, що посвідчує його участь в антитерористичній операції (посвідчення, довідка, тощо);
- письмову згоду землекористувача (орендаря), засвідчену нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні (в оренді) інших осіб).
2. Після отримання дозволу потрібно замовити у відповідної юридичної або фізичної особи розроблення документації із землеустрою.
3. Розроблену та погоджену, в установленому порядку, документацією із землеустрою необхідно подати, через центр надання адміністративних послуг (м. Шпола,   вул. Лозуватська (Пролетарська), 60), до відділу Держгеокадастру у Шполянському районі для реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі.
4. Зареєструвавши земельну ділянку, потрібно звернутися до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області  з клопотанням щодо затвердження проекту землеустрою та передачі земельної ділянки у власність.
5. Із рішенням (наказом) про передачу земельної ділянки у власність громадянам необхідно звернутись до органу (субєкта), який здійснює повноваження у сфері державної реєстрації прав, для реєстрації права на землю.
         Примітка: Надання у власність земельних ділянок здійснюється за умови, що учасник АТО не скористався своїм правом на безоплатне отримання у власність земельної ділянки у межах норм, визначених статтею 121 Земельного кодексу України.
  
Начальник відділу з питань земельних відносин
Шполянської міської ради Заєць С.П.

Земельним кодексом України заборонено відчуження  земель сільськогосподарського призначення


 

Відповідно до пункту 14розділу Х (Перехідні положення) Земельного кодексу України до набрання чинності законом про обіг земель сільськогосподарського призначення, але не раніше 1 січня 2017 року, забороняється внесення права на земельну частку (пай) до статутних капіталів господарських товариств.

Згідно з пунктом 15розділу Х (Перехідні положення) Земельного кодексу України до набрання чинності законом про обіг земель сільськогосподарського призначення, але не раніше 1 січня 2017 року, не допускається:

а) купівля-продаж земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності, крім вилучення (викупу) їх для суспільних потреб;

б) купівля-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок і зміна цільового призначення (використання) земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, земельних ділянок, виділених в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) для ведення особистого селянського господарства, а також земельних часток (паїв), крім передачі їх у спадщину, обміну земельної ділянки на іншу земельну ділянку відповідно до закону та вилучення (викупу) земельних ділянок для суспільних потреб, а також крім зміни цільового призначення (використання) земельних ділянок з метою їх надання інвесторам - учасникам угод про розподіл продукції для здійснення діяльності за такими угодами.

Купівля-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок та земельних часток (паїв), визначених підпунктами "а" та "б" цього пункту, запроваджується за умови набрання чинності законом про обіг земель сільськогосподарського призначення, але не раніше 1 січня 2017 року, в порядку, визначеному цим Законом.

Угоди (у тому числі довіреності), укладені під час дії заборони на купівлю-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок та земельних часток (паїв), визначених підпунктами "а" та "б" цього пункту, в частині їх купівлі-продажу та іншим способом відчуження, а так само в частині передачі прав на відчуження цих земельних ділянок та земельних часток (паїв) на майбутнє є недійсними з моменту їх укладення (посвідчення).

 


Державна фітосанітарна інспекція Черкаської області доводить до відома,


що при використанні засобів захисту рослин, слід суворо дотримуватись регламентів застосування пестицидів, загальноприйнятих державних санітарних правил ДСП 8.8.1, правил особистої гігієни, а також:

-   до роботи з пестицидами та агрохімікатами допускаються лише ті особи, які пройшли медичних огляд, мають допуск - посвідчення, пройшли інструктаж та забезпечені індивідуальними засобами захисту рослин;

-    завчасно, але не менше чим за дві доби до початку проведення кожної хімічної обробки, адміністрація господарства повідомляє Голову сільської (селищної) ради, населення, пасічників та сусідні господарства про місце, строки та методи застосування пестицидів. Виставити попереджувальні знаки в радіусі 200 м від меж ділянок, що обробляються;

-  усі роботи з пестицидами слід проводити при температурі не вище +24° С при мінімальних висхідних повітряних потоках. При похмурій погоді дозволяється проводити роботи при температурі повітря не нижче +10 °С. Обприскування допускається при швидкості вітру 3 м/с (дрібнокапельне), 4 м/с (крупнокапельне).

Зона санітарного розриву від населених пунктів, тваринницьких комплексів, місць проведення ручних робіт по догляду за с/ г культурами, водойм і місць відпочинку 300 м;

-  при застосуванні інсектицидів на посівах медоносних рослин у фази цвітіння використовувати лише препарати згідно переліку «Пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні».

-     забороняється проводити авіахімобробки с/г культур, лісів та інших угідь що розташовані ближче: 5 км від місць постійного перебування медоносних пасік, 2 км від рибогосподарських водоймищ, відкритих джерел водопостачання, місць випасу свійських тварин, заповідників, парків, 1 км від населених пунктів, тваринницьких і птахоферм, посівів с/г культур угідь, що використовують у їжу без термічної обробки, а також садів і виноградників та місць проведення сільськогосподарських робіт.

 


Договір оренди землі гарантує право користування земельною ділянкою. 


 

До 1 січня 2002 року на території Шполянської міської ради за межами населеного пункту рішеннями районної та міської рад відповідно до законодавства, яке діяло на той час, громадянам і товариствам городників було надано в користування земельні ділянки для ведення городництва.

На сьогодні зазначені земельні ділянки – основний засіб виробництва сільськогосподарської продукції для задоволення особистих потреб жителів міста.

Відповідно до вимог чинного законодавства користування земельною ділянкою повинно посвідчуватися договором оренди землі, який зареєстровано в установленому порядку.

 Згідно із Земельним кодексом України використання землі в Україні є платним. Плата за користування земельними ділянками є одним із основним джерелом наповнення міського бюджету.

Враховуючи вищенаведене, громадянам – користувачам земельних ділянок, які розташовано за межами м. Шпола  для оформлення права оренди, необхідно:

1. Звернутися до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області (м. Черкаси, вул. Смілянська, 131) з клопотанням стосовно надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зазначенням орієнтовної площі, цільового призначення, місця розташування земельної ділянки та бажаного терміну оренди.

До клопотання потрібно додати:

- копію паспорта громадянина та ідентифікаційного номера;

- обґрунтування розмірів земельної ділянки з урахуванням передбаченої діяльності на земельній ділянці;

- викопіювання бажаного місця розташування земельної ділянки з урахуванням раціональної організації території й компактності землекористування (по кожній ділянці окремо);

- довідку з державної статистичної звітності про наявність земель і розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями;

- довіреність, на підставі якої інтереси заявника (громадянина) представляє його уповноважена особа (у разі, якщо клопотання подається представником).

2. Після отримання дозволу потрібно замовити розроблення документації із землеустрою.

3. Із розробленою та погодженою в установленому порядку документацією із землеустрою необхідно звернутися через центр надання адміністративних послуг (м. Шпола, вул. Лозуватська (Пролетарська), 60) до відділу Держгеокадастру у Шполянському районі стосовно реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі.

4. Зареєструвавши земельну ділянку, потрібно звернутися до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області з клопотанням щодо затвердження проекту землеустрою, передачі земельної ділянки в оренду та укладення договору оренди землі.

5. Із рішенням (наказом) про передачу земельної ділянки в оренду й укладеним договором оренди землі громадянам необхідно звернутися до органу (суб’єкта), який здійснює повноваження у сфері державної реєстрації прав для реєстрації для реєстрації права оренди землі.

 З метою забезпечення ефективного використання земельних ділянок, раціональної організації території і компактності  землекористування Шполянською міською радою спільно із Відділом  Держгеокадастру   у  Шполянському районі проводяться роботи  проведення робіт щодо впорядкування земельних ділянок, які використовуються громадянами для ведення городництва та виявлення земельних ділянок, які не використовуються або самовільно   зайняті з послідуючим внесенням пропозицій щодо  їх  надання в оренду та/або резервування для передачі у власність учасникам АТО.

Примітка. Згідно з дорученням Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру на території Шполянського району плата за користування (оренду) земельними ділянками сільськогосподарського призначення державної власності, які розташовано за межами населених пунктів  встановлюється в розмірі не менше 8,0 % від проіндексованої нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

 

 

Міський головаС. В. Кравченко

 

Начальник відділу земельних відносин

Шполянської міської ради  С.П. Заєць

 

 

Із березня відомості з Державного земельного кадастру надаватимуть органи місцевого самоврядування

Але для цього виконавчі органи місцевого самоврядування мають установити відповідне програмне забезпечення, а вповноважені посадові особи успішно пройти стажування, щоб відповідати кваліфікаційним вимогам, зазначеним у п. 3 ст. 6 Закону України «Про Державний земельний кадастр», повідомляють в ГУ Держгеокадасту в Черкаській області.

 

Такі нововведення зумовлені тим, що з 1 березня набере чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» від 10 грудня 2015 року № 888-VIII. Відтоді до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин входитимуть надання відомостей із Державного земельного кадастру, а також вирішення інших земельних питань.

 

– Райдержадміністрації, сільські, селищні, міські ради визначають можливість надання відомостей із Державного земельного кадастру з урахуванням організаційного та технічного забезпечення, – роз’яснила начальник управління державного земельного кадастру Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області Ольга Пазинич. – Робочі місця повинні відповідати нормативно-правовим актам і документам системи захисту інформації, зокрема Законам України «Про інформацію», «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», «Про захист персональних даних» та іншим.

 

За словами Ольги Пазинич, стажування особи у сфері земельних відносин проводиться безоплатно державним кадастровим реєстратором терміном не більше одного місяця. За результатами успішного навчання державний кадастровий реєстратор видає стажеру відповідну довідку.

 

Не потребує проходження стажування особа, яка перед призначенням на посаду адміністратора центру надання адміністративних послуг чи на посаду у виконавчий орган місцевого самоврядування працювала державним кадастровим реєстратором протягом останніх двох років.

 

На виконання доручення голови Держгеокадастру Максима Мартинюка та з метою здійснення необхідних підготовчих заходів із забезпечення реалізації положень закону, зібрано відомості про організаційну й технічну готовність районних державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад до облаштування відповідних робочих місць і встановлення відповідного програмного забезпечення Державного земельного кадастру в центрах надання адміністративних послуг і виконавчих органах місцевого самоврядування.

 

За результатом аналізу зібраної інформації встановлено, що із 516-ти органів місцевого самоврядування та міських державних адміністрацій у Черкаській області:

155 (30,0 %) – не визначилися зі шляхами й методами реалізації цього нововведення;

95 (18,4%) – не готові реалізовувати зазначені повноваження;

86 (16,8 %) – повідомили про відсутність організаційного (посадова особа з кваліфікаційними вимогами) та технічного забезпечення;

102 (19,7 %) – зможуть реалізовувати такі повноваження в І півріччі 2016 року (після проходження відповідних осіб стажування, облаштування робочих місць, забезпечення відповідним програмним забезпеченням);

78 (15,1%) – готові реалізовувати повноваження не раніше ІІ півріччя 2016 року.

 

– Надання послуг у сфері земельних відносин на місцях запроваджується задля зручності громадян, – зазначив в. о. начальника Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області Дмитро Мироненко. – Адже це значно зекономить час і кошти людей, а надто селян, яким не потрібно буде їхати в ЦНАП, що знаходиться в районному центрі. Такі послуги надаватимуть у сільській раді.

 

 

Прес-служба Головного управління

Держгеокадастру у Черкаській області

Майже 650 черкащан замовили витяг про земельну ділянку через Інтернет

У Черкаській області з липня цього року діє онлайн-послуга«Замовлення витягу з Державного земельного кадастру». За цей час майже 650 осіб замовили витяги з ДЗК вдома через Інтернет. Адже це дуже зручно: не потрібно витрачати кошти на проїзд і час у черзі.

На офіційному веб-сайті Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру http://map.land.gov.ua (у розділі «Публічна кадастрова карта») працює електронний сервіс замовлення витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Сервіс дозволяє здійснити оплату за допомогою електронного платіжного засобу та замовити одержання витягу в будь-якому зручному для вас центрі надання адміністративних послуг.

– Надання витягу про земельну ділянку – найбільш поширена послуга в сфері земельних відносин. Лише за одинадцять місяців цього року на Черкащині видано 57 тисяч 600 витягів, – розповів перший заступник начальника Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області Сергій Шестаков. – Саме для оперативності та зручності громадян і запроваджено онлайн-послугу  «Замовлення витягу з Державного земельного кадастру».

У систему інтегрована функція онлайн-оплати через сервіс моментальних платежів Liqpay Приватбанку. Ця послуга коштує 53 гривні, банківська комісія не стягується. Підтвердження про надіслану заявку та повідомлення про те, що документ готовий, замовник отримує на свою електронну пошту.

Витяг із ДЗК потрібен для оформлення спадщини, відчуження землі, її продажу чи дарування, а також реєстрації права власності на ділянку.

Доручення Володимира Гройсмана – забезпечити прозорість земельних відносин та розширити повноваження місцевих рад

На виконання доручення Віце-прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана рішеннями колегії Держземагентства України запроваджено перший етап заходів реформування сфери земельних відносин в Україні, спрямованих на забезпечення прозорості земельних відносин і розширення повноважень місцевих рад.

Так, з 15 жовтня 2014 року обов’язковим стало врахування позиції органів місцевого самоврядування у питаннях розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності. Під час розгляду питання про надання у власність або користування земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності територіальні органи земельних ресурсів надсилатимуть сільським, селищним, міським радам за місцем розташування земельної ділянки запити про висловлення позиції щодо можливості надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, на підставі якої зазначені земельні ділянки можуть бути передані у власність або користування.

З метою реалізації повноважень органів місцевого самоврядування у сфері земельних відносин запроваджуються нові механізми забезпечення їх актуальною інформацією з Державного земельного кадастру – в рамках пілотного проекту буде створена можливість користування відомостями про землі в режимі он-лайн. До проведення пілотного проекту будуть залучені 50 сільських, селищних та міських рад, переліки яких узгоджуються з асоціаціями органів місцевого самоврядування України.

З метою забезпечення прозорості земельних відносин з 15 жовтня цього року права на земельні ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва продаватимуть на конкурентних засадах. Інформація про перелік таких ділянок та результати відкритих публічних земельних аукціонів регулярно оприлюднюватиметься на офіційному сайті Держземагентства України.

Для спрощення процедури реєстрації прав на земельні ділянки передбачено до кінця року здійснити автоматизовану передачу до Державного реєстру речових прав відомостей про 1,5 мільйона земельних ділянок, які були зареєстровані в Державному реєстрі земель до 1 січня 2013 року. Враховуючи динаміку наповнення Державного земельного кадастру інформацією про такі земельні ділянки, може бути внесено інформацію про 1,7-1,8 мільйона земельних наділів. Це значно спростить процедури реєстрації прав для власників цих ділянок.

На сьогодні земельним відомством, діяльність якого спрямовується Віце-прем’єр-міністром України Володимиром Гройсманом, розробляєтьсяряд законопроектів, якими передбачається реалізувати широке коло питань з реформування сфери земельних відносин на засадах прозорості, конкурентності та доступності інформації про землі для широкого загалу, які сприятимуть подоланню корупції та збільшенню надходжень до місцевих бюджетів, забезпеченню децентралізації влади, підвищенню ефективності територіального планування та якості управлінських рішень.