Критерії, за якими Мін’юстом проводиться моніторинг реєстраційних дій» та вказати наступне.

Критерії, за якими Мін’юстом проводиться моніторинг реєстраційних дій» та вказати наступне.

Законами України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закони) передбачено, що контроль у сфері державної реєстрації здійснюється Мін’юстом, у тому числі шляхом моніторингу реєстраційних дій у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - реєстри) з метою виявлення порушень порядку державної реєстрації державними реєстраторами, уповноваженими особами суб’єктів державної реєстрації.

Відповідно до пункту 4 Порядку здійснення контролю у сфері державної реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2016 № 990 (далі - Порядок здійснення контролю), моніторинг реєстраційних дій проводиться на підставі відомостей реєстрів за допомогою програмних засобів їх ведення за такими критеріями:

  • порушення строків, визначених Законами;
  • проведення реєстраційних дій в неробочий час;
  • відсутність у реєстрах електронних копій документів, поданих для державної реєстрації, виготовлених шляхом їх сканування;
  • проведення реєстраційних дій на підставі судових рішень;
  • скасування (видалення) записів з реєстрів;
  • державні реєстратори та/або суб'єкти державної реєстрації, визначені Мін'юстом.

Періодичність моніторингу реєстраційних дій за окремими зазначеними критеріями, перелік державних реєстраторів та/або суб'єктів державної реєстрації, щодо яких проводиться моніторинг за критерієм, визначеним у підпункті 6 пункту 4 Порядку здійснення контролю, а також строк, протягом якого проводиться такий моніторинг, визначаються (затверджуються) Мін'юстом з розміщенням відповідної інформації на офіційному веб-сайті.

За результатами моніторингу реєстраційних дій складається відповідний акт в письмовій формі й засвідчується підписом посадової особи Мін'юсту, що проводила такий моніторинг.

У разі виявлення на підставі акта моніторингу реєстраційних дій

порушень порядку державної реєстрації проводиться камеральна перевірка державних реєстраторів або суб'єктів державної реєстрації.

Розширено перелік суб’єктів, ще можуть скористатись послугою SMS- маяк для захисту своїх прав

З метою забезпечення захисту речових прав, економічних інтересів громадян та інвесторів, зменшення ризиків незаконного заволодіння нерухомим майном розпорядженням Кабінету Міністрів України № 789-р «Про запровадження реалізації пілотного проекту щодо інформування у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - розпорядження) запроваджено пілотний проект щодо інформування громадян про будь-які реєстраційні дії, які вчиняються з їхньою нерухомістю у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, а також сповіщання власників про те, хто з користувачів реєстру цікавився їхнім майном.

09 грудня 2017 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 6 грудня 2017 р. №925 «Деякі питання удосконалення механізмів захисту речових прав на земельні ділянки», якою затверджено зміни до розпорядження, а саме розширено перелік суб’єктів, що можуть скористатись послугою SMS- маяк для захисту своїх прав.

Внесено зміни до підпункту 2 розпорядження, а саме доповнено новим абзацом такого змісту: «користувачу земельної ділянки — про подані заяви у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень щодо земельної ділянки, яка перебуває у користуванні такого користувача, а саме про реєстраційний номер, дату і час реєстрації таких заяв»; крім того додано пункт 2і , який передбачає, що: «сервісна послуга з інформування про реєстраційні дії у Державному реєстрі прав надається власникові об’єкта нерухомого майна також про подані заяви у сфері державної реєстрації речових прав ка нерухоме майно та їх обтяжень щодо такого власника, а саме про реєстраційний номер, дату і час реєстрації таких заяв».

Як зареєструвати речові права у випадку втрати, пошкодження чи псування правовстановлюючого документа?

09 грудня 2017 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 6 грудня 2017 р. №925 ’’Деякі питання удосконалення механізмів захисту речових прав на земельні ділянки”, якою затверджено зміни до:

  • Положення про Вищу кваліфікаційну комісію нотаріату, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2011 р. № 923;
  • Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 “Деякі питання ведення Державного земельного кадастру”;
  • Постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 р. № 1127 “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”;
  • Порядку доступу державних реєстраторів прав на нерухоме майно та користування відомостями Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 509;
  • Розпорядження Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2016 р. № 789 “Про запровадження реалізації пілотного проекту щодо інформування у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”.

Змінами до Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 р. № 1127 передбачена нова редакція пункту 53; який встановлює, що для державної реєстрації права власності та інших речових прав на земельну ділянку, права власності на об’єкт нерухомого майна,

реєстрацію яких проведено до 1 січня 2013 р. відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, у зв’язку із втратою, пошкодженням чи псуванням відповідного державного акта на право власності чи постійного користування земельною ділянкою, свідоцтва про право власності на нерухоме майно використовуються відомості з Державного земельного кадастру або Реєстру прав власності на нерухоме майно, який є архівною складовою частиною Державного реєстру прав, та паперовий носій інформації (реєстрові книги, реєстраційні справи, ведення яких здійснювали підприємства бюро технічної інвентаризації).

У разі наявності в заявника копії примірника втраченого, пошкодженого чи зіпсованого державного акта, свідоцтва про право власності на нерухоме майно подається також відповідна копія.

Державна реєстрація прав у випадку, передбаченому цим пунктом, проводиться виключно за умови встановлення державним реєстратором наявності зареєстрованих речових прав на підставі таких документів у Державному земельному кадастрі чи в Реєстрі прав власності на нерухоме майно, або на паперових носіях інформації (в реєстрових книгах, реєстраційних справах, ведення яких ' здійснювали підприємства бюро технічної інвентаризації), з обов’язковим зазначенням у Державному реєстрі прав відомостей про втрату, пошкодження чи зіпсування відповідного документа.

Відповідно до ч.І ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів або до суду.

При Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області діє Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Черкаській області, тому скаргу можна подати або надіслати за адресою: бульв. Шевченка, 185, м. Черкаси, 18001.

Діяльність Комісії здійснюється виключно на безоплатній основі, що є відмінним від оскарження наведених дій в судовому порядку, де необхідно сплачувати судовий збір.

Шполянська міська рада оголошує конкурс з відбору розробника документації із землеустрою

1.      Назва об’єкта оцінки: земельна ділянка
Місцезнаходження об'єкта оцінки: Черкаська область, Шполянський район, м. Шпола,                                                                   

 0

2

(телефон замовника конкурсу)

 

 0

7

(телефакс замовника конкурсу)

Этот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.  

(електронна адреса замовника конкурсу)

Мета проведення конкурсу: розробка проекту   землеустрою для подальшої передачі на земельних торгах (аукціоні) в оренду.

Розмір земельної ділянки, усього:    1,0га

Місце розташування земельної ділянки: Черкаська область, Шполянський район, м. Шпола,                  

Цільове призначення земельної ділянки: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості

 

 

2.      Назва об’єкта оцінки: земельна ділянка
Місцезнаходження об'єкта оцінки: Черкаська область, Шполянський район, м. Шпола,                                                                   

 0

2

(телефон замовника конкурсу)

 

 0

7

(телефакс замовника конкурсу)

Этот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.  

(електронна адреса замовника конкурсу)

Мета проведення конкурсу: розробка проекту   землеустрою для подальшої передачі на земельних торгах (аукціоні) в оренду.

Розмір земельної ділянки, усього:    2,0га

Місце розташування земельної ділянки: Черкаська область, Шполянський район, м. Шпола,                  

Цільове призначення земельної ділянки: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості

 

 

3.      Назва об’єкта оцінки: земельна ділянка
Місцезнаходження об'єкта оцінки: Черкаська область, Шполянський район, м. Шпола,                          вул. Соборна,19                                                                   

 0

2

(телефон замовника конкурсу)

 

 0

7

(телефакс замовника конкурсу)

Этот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.  

(електронна адреса замовника конкурсу)

Мета проведення конкурсу: розробка технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки на яку поширюється право суборенди, сервітуту.

Розмір земельної ділянки, усього:    0,0200га

Місце розташування земельної ділянки: Черкаська область, Шполянський район, м. Шпола,                    вул. Соборна,19                  

 

До участі в конкурсі можуть бути допущені суб’єкти розробники документації із землеустрою: юридичних осіб, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює    не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників; фізичних осіб – підприємців, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, для розробки документації із землеустрою

Претендентам необхідно подати конкурсну документацію в запечатаному конверті                        (на конверті слід зробити відмітку «На конкурс з відбору розробника документації із землеустрою», зазначити назву, адресу об’єкта та дату проведення конкурсу) по кожній земельній ділянці:

1) Підтвердні документи:

- заява про участь у конкурсі з відбору суб’єктів оціночної діяльності за встановленою формою (додаток 3 до Положення про конкурсний відбір суб’єкта оціночної діяльності, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 31.12.2015 №2075);

- копії документів, передбачених абзацом сьомим пункту 11 розділу І Положення                             (за наявності);

- копії кваліфікаційних документів оцінювачів, які працюють у штатному складі і яких буде залучено до проведення оцінки та підписання звіту про оцінку майна;

- копії кваліфікаційних документів оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок, у тому числі посвідчень про підвищення кваліфікації оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок;

-  інформація про претендента (додаток 4 до Положення).

2) Документи щодо практичного досвіду виконання робіт з оцінки разом із заповненою інформацією щодо досвіду претендента та оцінювачів, які будуть залучені до виконання робіт з оцінки майна (експертної грошової оцінки земельної ділянки) та підписання звіту про оцінку майна (експертну грошову оцінку земельної ділянки) (додаток 2 до Положення).

3) Конкурсну пропозицію претендентів, яка подається в запечатаному окремому конверті і має містити пропозицію щодо ціни виконання робіт, калькуляції витрат, пов’язаних з виконанням робіт, а також строк виконання робіт у календарних днях.

У разі невідповідності, неповноти конкурсної документації або її несвоєчасного подання, претендент до участі у конкурсі не допускається.

Конкурсна документація подається в запечатаному конверті з описом підтвердних документів, що містяться в конверті.

Кінцевий термін подачі документів: 12.01. 2018.

            Конкурс відбудеться 18.01.2018 о 12-00 год. у приміщенні  Шполянської міської ради за адресою: м. Шпола, вул. Лозуватська, 59.

Конкурсну документацію слід подавати за адресою: 20603 м. Шпола, Черкаська область,                 вул. Лозуватська, 59, телефони для довідок  (04741) 2-01-39, (0-241) 5-21-14.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проведення камеральної перевірки Мін’юстом

Законами України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закони) передбачено, що контроль у сфері державної реєстрації здійснюється Мін’юстом.

У разі виявлення під час розгляду скарг відповідно до Закону України «Про звернення громадян» і обґрунтованих подань територіальних органів Мін'юсту чи моніторингу реєстраційних дій в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - реєстри) порушень порядку державної реєстрації контроль здійснюється шляхом проведення камеральної перевірки державних реєстраторів чи суб'єктів державної реєстрації з прийняттям обов'язкових до виконання рішень, передбачених Законами.

За результатами проведення камеральної перевірки Мін’юст (у разі виявлення порушень порядку державної реєстрації) приймає рішення про:

  • тимчасове блокування або анулювання доступу до реєстрів (рішення виконується технічним адміністратором реєстрів);
  • притягнення до адміністративної відповідальності (рішення виконується шляхом складання протоколу про притягнення до адміністративної відповідальності);
  • направлення до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Мін’юсті подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю (розглядається Вищою кваліфікаційною комісією нотаріату при Мін’юсті);
  • скасування акредитації суб'єкта державної реєстрації (розглядаються постійно діючою комісією з питань акредитації суб'єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб'єктів вимогам акредитації).

Запровадження контролю Мін'юстом є кроком у напрямку реалізації європейських стандартів захисту прав власності, економічних інтересів громадян та інвесторів.

Головне управління Національної поліції в Черкаській області

В Головному управлінні Національної поліції в Черкаській області на постійній основі проводяться конкурси на заміщення вакантних посад поліцейських підрозділів поліції Черкащини.

 

Діяльність Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Черкаській області

При Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області діє Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Черкаській області (далі - Комісія), що забезпечує розгляд скарг у сфері реєстрації бізнесу та нерухомості.

Комісія розглядає скарги на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав та рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють діяльність у межах Черкаської області.

Термін розгляду скарги становить 30 днів (у деяких випадках може продовжуватись до 45 днів).

За результатами розгляду скарги приймається рішення у формі наказу про задоволення скарги або про відмову в її задоволенні.

У разі задоволення скарги Головним територіальним управлінням юстиції у Черкаській області виконуються рішення про:

  • скасування рішення про відмову в державній реєстрації прав та проведення державної реєстрації прав (у сфері реєстрації нерухомості);
  • внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та виправлення помилки, допущеної державним реєстратором (у сфері реєстрації нерухомості);
  • проведення державної реєстрації (у сфері реєстрації бізнесу);
  • виправлення технічної помилки, допущеної державним реєстратором (у сфері реєстрації бізнесу);
  • направлення до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Міністерстві юстиції України подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю (у сфері реєстрації бізнесу та нерухомості).

Виконання рішення шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань здійснюється не пізніше наступного робочого дня з дати прийняття рішення. Для виконання таких рішень повторне подання документів для проведення державної реєстрації та сплата адміністративного збору не вимагаються.

Рішення про направлення до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Міністерстві юстиції України подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю виконується невідкладно, але не пізніше п'яти робочих днів з дня його прийняття.

Як зареєструвати право власності на земельну ділянку у випадку її безоплатної передачі із земель державної або комунальної власності?

Для проведення державної реєстрації необхідно надати державному реєстратору:

  • паспорт. Фотокартка в паспорті має бути вклеєна при досягненні 25 - та 45 - років, інакше паспорт вважається недійсним;
  • рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у власність;
  • витяг з Державного земельного кадастру (у випадках, передбачених Законом);
  • квитанцію про сплату адміністративного збору за державну реєстрацію прав.

Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку подається в разі, коли в документах, що подаються для державної реєстрації права власності на цю земельну ділянку, відсутні відомості про її кадастровий номер, а також у разі, коли в результаті доступу до Державного земельного кадастру державним реєстратором встановлено відсутність відомостей про відповідну земельну ділянку.

Відповідно до ч.1 ст.37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України,  його територіальних органів або до суду.

При Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області діє Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Головного

територіального управління юстиції у Черкаській області, тому скаргу можна подати або надіслати за адресою: бульв. Шевченка, 185, м. Черкаси, 18001.

Діяльність Комісії здійснюється виключно на безоплатній основі, що є відмінним від оскарження наведених дій в судовому порядку, де необхідно сплачувати судовий збір.

До відому керівників товариств, підприємств, установ, організацій та фізичним - особам підприємцям

 Просимо прийняти участь у семінарі щодо подолання незадекларованої праці який буде проведено інспектором Управління Держпраці у Черкаській області Лісовим Олександром Тимофійовичем та відбудеться 28.11.2017 о 10.00 у залі засідань Шполянської міської ради.

Види контролю за діяльністю державних реєстраторів, уповноважених осіб суб’єктів державної реєстрації

Контроль за діяльністю державних реєстраторів, уповноважених осіб суб’єктів державної реєстрації у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - державна реєстрація) здійснюється Мін’юстом шляхом:

  • розгляду скарг, поданих відповідно до Закону України «Про звернення громадян»;
  • моніторингу в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
  • розгляду обґрунтованих подань територіальних органів Мін’юсту (далі - обґрунтованих подань).

Під обґрунтованим поданням слід розуміти подання, складене на підставі повного і всебічного з’ясування обставин, які стали підставою для його направлення, з урахуванням наданих територіальним органам Мін’юсту повноважень та підтверджене певними доказами.

Підставою направлення до Мін’юсту обґрунтованого подання є:

  • скарга особи з вимогою про поновлення своїх прав і захист законних інтересів, порушених рішеннями, діями або бездіяльністю державних реєстраторів, діями або бездіяльністю уповноважених осіб суб’єктів державної реєстрації;
  • повідомлення органу влади або його посадової особи про порушення законодавства у сферах державної реєстрації;
  • звернення громадської організації на виконання своєї статутної мети за захистом порушених прав і законних інтересів особи ( за наявності документа

що підтверджує повноваження ВІДПОВІДНО до статті 237 цивільного кодексу України).

Розгляд обґрунтованих подань здійснюється Мін’юстом у строк, що не перевищує 20 робочих днів.

У разі виявлення під час розгляду обґрунтованого подання порушень порядку державної реєстрації контроль здійснюється шляхом проведення камеральної перевірки.

За результатами проведеної камеральної перевірки Мін’юст приймає мотивоване рішення у формі наказу.